The Yes Men Fix the World

Štai žiūriu dabar viena iš Berlyno kino festivalio konkursinių filmų, dokumentinių filmų programoje – “The Yes Men Fix the World”. Šiaip “sąmokslo teorijų” filmų (Zeitgeist ir etc.) nemėgstu, nevertinu ir stengiuosi nežiūrėti. Bet štai ant šito filmo užtaikiau ir šiaip visai įdomu pasirodė ir manau daug kam dar pasirodys.

Esmė yra tokia, kad du aktyvistai vaikinai, apsimetinėja įvairių didžiulių korporacijų, kurios pasidarė labai daug pelno iš katastrofų ar kitų žmonių nelaimių, atstovais viešiesiems ryšiams ir keliauja po pasaulį per įvairius kanalus skleisdami melagingus kompanijų pranešimus.

Pvz.: Prieš 20 metų Indijos Bhopal mieste įvyko viena didžiausių pramonių katastrofų istorijoje. Sprogus “Dow Chemicals” gamyklai, iškarto žuvo daugiau nei 5000 žmonių ir iki šiol dėl apsinuodijimų ir išsigimimų kenčia tūkstančiai kitų. Dėja net po 20 metų, “Dow Chemicals” neketina išmokėti kompensacijų mirusiųjų šeimoms, pastatyti ligoninių, o svarbiausia išvalyti teritorijos, nes miestas dėl šios katastrofos jaučia didžiulį gėlo vandens trūkumą (dauguma gėlo vandens telkinių iki šiol nuodingi).

Taigi ką padarė šie vaikinai ? Per šios tragedijos metines jie apsimetė šios kompanijos kalbėtojais ir per BBC pasakė, kad kompanija pripažįsta savo kaltę ir sutiks padengti visas gydymo išlaidas, bei išvalyti teritorija.

Kas tuomet nutiko ? Iškart po pranešimo visa spauda mirgėjo pranešimais apie garbingą ir teisingą kompanijos sprendimą. Po kelių valandų ,žinoma, buvo suprasta, kad tai nėra tikras pranešimas ir pranešimai pasikeitė. Galiausiai vyrukus apkaltino, kad jie tik suteikė apgavikiškos vilties katastrofos aukoms ir ,kad tai labai žiaurus pokštas. Jie nuvyko į Indiją, į tą miestą, kur pasimatė su aukomis ir aplankė ligonę. Pasirodo žmonės jiems tiktai dėkojo, kad suteikė jiems valandą džiaugsmo, nes geriau valanda džiaugsmo, nei nepertraukiamas pragaras.

Kas įdomiausia, kad po jų pareiškimo, kad kompanija išmokės reikalingas kompensacijas, “Dow Chemicals” akcijų kainą krito 4% ir kompanija prarado 200mln. dolerių. Čia irgi kyla klausimas – kodėl kompanijai padarius gerą darbą, žmonės nori ja atsikratyti ?

Visokias panašias akcijas jie dar kartojo ir visokiausiose kitose situacijose.
Kas svarbiausia – visa tai daroma su humoru ! Tad nors dalykai ir liūdni, bet žiūrėti išties linksma :]

Viena akcija kuri man labai patiko, tai kai jie NY išdalino 10000 netikrų “New York Times” laikraščių, kurie skelbė apie voskiausias geras pasaulio naujienas – Irako karo pabaiga, nemokamas mokslas universitetuose ir t.t.

Pagalvojau ,kad tokią akciją būtų labai gerai padaryti ir pas mus, vieną rytą sukeičiant visus “15min.” egzempliorius netikrais, bet skelbiančiais vien geras (nors ir melagingas) naujienas.
Galėtų “15min.” ir šiaip tokį “special” numerį išleisti. Juk taip nesunku žmonėms pakelti nuotaiką…

Tagged ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: